Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 16, 2011

**add math**


mesti korang wonder apa kaitan tajuk entry kat atas kan?
nak2 aku da graduate dari high school .
actually bulan puasa ni duduk saje2 aku terigat
mase zaman kegemilangan skola2 dulu.

banyak2 zaman aku PALING suka time skola.
sebabnye assigment diberi tak sebanyak macam
kt u sampai bole stress tao.
time skola plak paling hepi bole rileks lagi.

banyak2 subject kat skola dulu,
aku paling addicted kat add math sebab aku rase
cara kerjanya sgt awesome!

mesti korang yang bace entry ni say,
"uh this girl,plis la ko suke add math !" kan?
but itu la hakikatnya.

actually add math during skola tak sesusah
masa kt u bagi aku.
but still add math tu penting kat mane2 kan.
macam mana aku bole suke add math?


actually masa form 4 aku amek pure perakaunan
or dipanggil sains kemanusian.
masa ni feeling2 kt add math langsung takde...
sampailah mase first aku amek ujian
add math awal tahun.. ni first paper aku tao.

then result da kuar,teacher nak bagi sorg2.
my teacher name,cikgu pauziah
(oh yeah! i lover her most! ).
sampai turn aku amek paper.
cikgu tanya, "awak rase nak markah berape?"
aku, "mestila tinggi tapi kalo lulus pon cukup cikgu"

cikgu tu senyum2 n bagi paper aku.
teros aku terkejut tgok markah.
aku dapat 82/100.
dalam hati da terlonjak2.


dari situ la aku stat bermotivasi n addict kt add math
mayb korg fikir ala setakat tu nak bangga ker.
tapi ye memamg aku bangga coz tym tuh aku
dapat mark paling higher dalam class.
even class yang pertama result mereka tak seberapa
kata cikgu tula.

tapi takdela aku nak menyombong.
aku manage selamatkan diri dari jalan itik
sepanjang koridor class aku.
tu yang bersyukur sangat.

sejak dari tu cikgu tu mmg support abes.
die kate ade potensi.
huhu,tapi biler form 5 aku da jadi slow
sikit cos ade yang chapter aku tak suke
plus memang kuat main mase form 5.

walopon da tak addict trhadap math macam
dulu but syukur stilll ade passion when it come
to calculation :)


No comments:

Post a Comment