Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 22, 2011

:: mimpi lagi ::

recently, kerap sangat aku mimpi ngeri.
asek mimpi kene ganggu ngan 'bende' jer.
sampai buat aku takut nak tido.
kalo sblom ni takleh tido sbb kesakitan.
now, bende lain lak yang kaco ketenteraman tido
aku!


haish! sebabkan mende tuh sampai aku
letak yasin kt sebelah n bace doa2 sebelom tido.
alhamdulilah. aku tak dpt mimpi ngeri,



tapiiiiii..........



aku ni tengah2 malam kadang2 trjaga,
pastu bile nak tido balik lpe nk bce doa
so,sng2 la bende tuh masok dlm mimpi aku balik.


semalam aku mimpi lagi.


aku mimpi, aku ngn kawan pindah uma baru
bangunan uma tuh cam kolej mawar tapi
lagi tinggi n bertingkat2.
aku dok ujung koridor, paling ujung skali uma aku.
fyi, aku tak kenal lgsg sape yg jadi kwn aku dlm mpi.
lepas da msuk uma ngan die, aku pon kua nk tgok kawasan luar
tapi yang peliknyer tak nampak tangga?


aku pon yg heran teros la cari tangga
kebetulan ade sorang buruh kat situ.
aku pon tanya,die kata ujung koridor ni takde kne g tengah.
aku pon g mmg ade,so aku pon trun tapi x taw nk ke mne


tbe2 aku da smpi pling bawah,punye la turun smpi x sedar.
tapi aku nak nek balik sedar ari da lewat n kwn tga tgu.

mse nak nek aku x jupe jalan.
sikit pon tak igt cne nak nek.
so aku tanya lagi buruh yg
kbtolan lalu situ psl aku da sesat.


pusing punye pusing smpi kt uma.
aku pon masok smbil tgok kawan tga
dekat tingkap smbil berdiri
aku tgok die n rase mcm lain jek aura uma tuh.

tibe2 kawan aku senyum pelik?
n die da berubah jadi len (muke)

aku pon tak sedap hati jadi gigil.
so, aku bce ayat2..
mule2 lancar ,lme2 tersekat
n tak kedengaran ayat2 suci yang aku bce
cme dalam hati jer

tapi aku gagahkan jugak nk baca
still lidah jadi kelu.


aku yg makin panik lari keluar
tapi kawan aku tuh smpt kejar sepantas kilat
depan aku
aku lari lagi sambil tutup mata
tapi dia masih dpn aku
sambil tuh mulut terkumat kamit bace
ayat kursi
tapi lidah tetap kelu
aku tgok kawasan perumahan aku tu pon jadi pelik????









n suddenly aku pon terjage dr tido.
selalu mimpi aku mmg akan berakhir cmni ?



note : actually cite ni x complete sbb ade part aku tak ingat
n ade scene yg aku tak tao nk cite cmne

the end ;(

2 comments:

  1. kau ni knp ath? ko merayau ke mne ni? terlanggar 'bnda' 2 kot..

    ReplyDelete
  2. mboiii mulut!
    ntah laa. huhu.
    wiso gak.
    tp aku da amalkan ape yg kwn aku suh.
    stakat ni xde mimpi2 dah

    ReplyDelete